dinsdag 19 mei 2009

André Roelofs


Het effect van één druppel olie op het water is………………………………………… in een korte tijd een enorme vlek!
Zo wil ik in het kort mijn ervaring met de Alpe d’ HuZes omschrijven . Mede op aandringen van Geesje Bouwhuis ben ik tot dit epistel gekomen.


Mijn naam is: André Roelofs (51), gehuwd met Inge (52) en wij hebben 1 zoon, Emiel (19) en 1 dochter, Loes (15).Van beroep ben ik salarisadministrateur bij het Ministerie van Financiën te Zwolle. Mijn hele leven ben ik al actief in de sport het zij actief als beoefenaar (volleybal, 33 jaar competitie) en nu fietsen (12.000 km per jaar), dan wel als bestuurder en/of organisator. Ook atletiek heeft mijn belangstelling , zelf heb ik meegedaan aan vijfkampen, kwart en achtste triatlons en zelfs de halve marathon van Zwolle heb ik 1 maal gelopen. Echt geweldig als je dit in gezonde toestand allemaal kunt en mag meemaken.
Maar het kan ook anders en daarvoor zijn wij met elkaar druk in de weer om deze minder prettige kant van het leven het hoofd te bieden, daar wil ik als vrijwilliger graag een steentje aan bijdragen. De minder prettige kant is, wanneer wij te maken krijgen met kanker een uiterst vervelende ziekte die als een razende om zich heen grijpt, waarbij één enkele cel in een korte tijd een enorme chaos teweeg kan brengen. Het is niet meer een ver van mijn bed show maar de realiteit is, dat wij allemaal vroeg of laat met deze ziekte te maken kunnen krijgen in onze nabijheid.
Ook mijn directe omgeving is daar niet verschoond van gebleven en dit maakt o.a. ook dat ik mij als vrijwilliger heb aangemeld voor de hand en spandiensten tijdens de Alpe d’Huzes. De fietsgroep “de Plataan” uit Heino, waar ik ook onderdeel van uitmaak, heeft op 26 april j.l. de “SALLAND d’HuZes” georganiseerd om geld en publiciteit te generen voor de stichting Alpe d’HuZes en het KWF. Hieraan hebben 120 fietsers deelgenomen, waaronder Dick Middag, Ina Jansen, Jaap Stam en Johan Endeman. Deze vier zullen ook deelnemen aan de Alpe d’ HuZes op 4 juni a.s.
Foto’s “SALLAND d’ HuZes”: http://www.flickr.com/photos/vincenthartman/sets/72157617341511432/
(Komt u bij deze foto’s iemand tegen die de meute toespreekt met een rode toeter, nou……………………………..dat ben ik!)
Met elkaar hebben wij € 1400,00 bij elkaar gefietst voor de stichting AD6 en het KWF. Ook werd er voor € 400,00 aan goederen ingekocht via de webwinkel van de stichting AD6. Zoals de st. AD6 in haar missie en doelstelling naar voren laat komen is het van groot belang dat er onderzoek verricht kan worden om de kanker bloot te leggen. Om van een dodelijke ziekte op z’n minst een chronische ziekte te maken en om een manier te vinden om op een goede manier met de kanker te leven. Een krasse uitspraak is: OPGEVEN IS GEEN OPTIE! Ik kan mij hierin zeker vinden. Natuurlijk weet ik dat dit allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan maar ik weet zeker dat een positieve levenshouding er zeker toe bijdraagt om het een en ander dragelijker te laten zijn voor ons allemaal.
Er is veel saamhorigheid en ik voel een verbondenheid en wil hiermee dan ook mijn respect en vriendschap betuigen. Deze waarden stralen kracht uit en door krachten te bundelen hoop ik samen met jullie dat de missie zal slagen en dat het doel bereikt zal worden.Ook wil ik hopen dat wij samen een fijne week zullen beleven en waar wij in lengte van jaren met veel genoegen aan terug kunnen denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten