maandag 16 maart 2009

Ben Tiebot

Mijn naam is Ben Tiebot ik ben 51 jaar oud en getrouwd met Yvonne en ben de trotste vader van 2 zonen en 1 dochter. Geboren in Olst en al meer als 20 jaar woonachtig in het mooie Nijverdal. Ik werk bij CRV en heb eigenlijk helemaal geen connecties met de Rabobank of met Achmea. De enige schakel is mijn goede vriend Leo die mij heeft besmet met een prettig Alp d’Huzes virus. 

Een virus loop je op zonder dat je het door hebt. Zo ook bij mij. Vorig jaar vertelde Leo vol enthousiasme over Alpe D’Huzes. De vrijwilligersdag, de voorbereidingen en het “tentje”

Het filmpje diverse malen bekeken en de verhalen gehoord. 

Na de vakantie van 2008 hebben Leo en Hans het idee opgepakt om een eigen team te gaan vormen. Zelf fiets ik alleen voor de lol en alleen als het mooi weer is en er weinig wind staat. Toch wil ik me graag inzetten voor het goede doel. Dat kanker een vreselijke ziekte is, heb ik ervaren bij het overlijden van mijn ouders. Beiden hebben de strijd gestreden, maar niet overwonnen. Elke week wandelen Leo en ik samen in de omgeving van het prachtige Nijverdal en tijdens het wandelen wordt er veel gesproken over het team Alpe d’Achmea. Dit jaar word ik het tentmaatje van Leo en heb ik mij opgegeven als vrijwilliger voor het kookteam en als blogger. 

Ik wil graag mijn bijdrage leveren zodat we met zijn allen de strijd aangaan. Het samen brengen van alle kennis, alle expertise, alle resultaten van onderzoek etc. met het doel om van kanker een chronische ziekte te maken is voor mij een uitdaging waar ik me persoonlijk voor wil inzetten.

Daarnaast lijkt het me fantastisch om met zo veel onbekenden, een hecht team te vormen die allemaal het zelfde doel hebben, wellicht met een verschillende motivatie en die allemaal de strijd aangaan voor het goede doel. 

1 opmerking:

  1. Ben, geweldig dat je dit doet, en een goed doel ondersteund. Mijn bijdrage blijft dit jaar beperkt tot de jaalijkse bijdrage aan KWF.
    Zoals je weet fiets ik graag en je hebt mijn interesse gewekt. Ik hoor graag jouw ervaringen.
    Ik zal eerst moeten trainen. Wellicht komt het nog een keer. Aan het ondersteunende team zal het in ieder geval niet liggen.
    Groeten Wim N.

    BeantwoordenVerwijderen