maandag 30 maart 2009

Dirk-Jan Slotman

Omdat ik mee ga als vrijwilliger naar Alp d'HuZes was mij ook gevraagd om een stukje te schrijven voor de vrijwilligerssite. Wat schrijf je dan? 

Laat ik beginnen met mezelf eens voor te stellen.
Mijn naam is Dirk-Jan Slotman en ik ben 41 jaar. Ik ben getrouwd met Simone en we hebben 2 kinderen. Een dochter Britt van 15 jaar en een zoon Sil van 12 jaar. Samen met mijn gezin woon ik in het mooie dorp Heino. Simone en ik zijn opgegroeid in Heino en weten dus niet anders. Het bevalt ons in Heino heel goed. 

Met mijn buurman Free Dorgelo hebben we ooit eens gesproken om naar Alpe d'HuZes te rijden en op de berg te gaan staan om een ieder aan te moedigen. Van Hans en Geesje hadden we de nodige verhalen gehoord en zodoende het plan opgepakt om als toeschouwer dit evenement te gaan bekijken.

Via mijn werk binnen Achmea en via Hans en Geesje hoorden we dat men nog steeds vrijwilligers zocht voor de nodige hand- en spandiensten.

Waarom toeschouwer zijn, maar als je er toch bent niet helpen?? Deze vraag hebben we ons toen gesteld met als antwoord....... aangemeld als vrijwilliger. Al snel hoorden we van meerdere mensen dat ze met dezelfde gedachten rond liepen. Hierdoor is er een groep ontstaan van, op dit moment, 9 vrijwilligers die allemaal vol enthousiasme mee gaan naar Frankrijk om te helpen tijdens dit fantastische evenement.

Het mooie is dat een ieder zijn of haar eigen motiverende redenen heeft om dit evenement te ondersteunen. Iedereen heeft op zijn of haar manier wel te maken met de ziekte kanker.

Om dan als vrijwilliger een X-aantal dagen een evenement te kunnen ondersteunen waar het goede doel bij gebaat is dat geeft een goed gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten